Font Size

Cpanel
 
 
EUROPE CODE WEEK 5–20 października 2019 roku.
Podobnie jak w ubiegłym roku uczniowie
Szkoły Podstawowej nr 2 w Kępnie
biorą udział w Europejskim Tygodniu Kodowania.
Klasy 5 - 7 na lekcjach informatyki i koła programistycznego
programują ozoboty i rozwiązują zadania programistyczne
w aplikacji ozoblockly.pl

  Zaproszenie

Serdecznie zapraszamy wszystkich Rodziców na zebranie które odbędzie się 18 września (środa) 

dla uczniów klas I-III o godzinie 17:30,

dla uczniów klas V-VII o godzinie 18:00

w sali gimnastycznej.

 

 

Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2019/2020

odbędzie się 2 września 2019 r. o godzinie 9:00.

Program Drzewo Franciszka

Nasza szkoła bierze udział w Programie „Drzewo Franciszka”, którego organizatorem jest Fundacja Zakłady Kórnickie przy współpracy z Zespołem Parków Krajobrazowych Województwa Wielkopolskiego oraz Regionalną Dyrekcją Lasów Państwowych w Poznaniu. 

W roku 2019 Program obejmuje całą Wielkopolskę, a jego  celem jest podjęcie przez zespoły młodzieżowe szkolnych inicjatyw na rzecz środowiska, w dowolnie wybranej przez grupę formie.  Naszą szkołę reprezentuje pięcioosobowa grupa uczniów z klasy 2 a,  pod opieką wychowawczyni Laury Długowskiej.   

Uczniowie już od kwietnia zbierali informacje na temat  szkodliwych emisji  do atmosfery i  poszukiwali odpowiedzi na pytanie kluczowe projektu„Co nas truje?”. W tym celu  uczyli się poszukiwać informacji w różnych źródłach (książki, czasopisma, Internet) oraz przeprowadzili rozmowy z bliskimi dorosłymi.  Dodatkowo odwiedzili wraz z całą klasą Zakład Zagospodarowania Odpadów w Olszowie.  Tu pogłębiali swoją wiedzę merytoryczną na temat projektu.

W celu podsumowania i zaprezentowania  efektów pracy dzieci zapoznały się z budową komiksu, a następnie  same (pod kierunkiem opiekuna projektu) stworzyły swój komiks pt. „Co nas truje? Smok czy smog?”.

Kliknij tutaj aby obejrzeć prezentacje

#SuperKoderzy – podsumowanie projektu

W II półroczu zakończyliśmy ogólnopolski projekt #SuperKoderzy – Dziennikarze Przyszłości, który odbywał się pod patronatem Fundacji Orange.

Uczniowie klasy 4 (10 osób) i 5 (15 osób), pracując w pięcioosobowych zespołach, przygotowali podkasty w Scratch`u. Aby je wykonać, wszyscy uczestnicy musieli poznać podstawy Scratch`a i program do obróbki dźwięku – Audacity.  Każda  drużyna zajmowała się innym, wybranym przez siebie tematem. Były to wywiady ukazujące: jak wyglądają obchody Święta Niepodległości w naszej miejscowości, materiał na temat szkolnego projektu Code Week, pracę strażaków, przewodnik po naszej szkole i zabawne zagadki. Uczniowie, zbierając materiały zdjęciowe i przeprowadzając wywiady, korzystali z tabletów zakupionych dla potrzeb realizacji projektu, w ramach uzyskanego dofinansowania z Fundacji Orange.

Do zapoznania się ze szczegółami naszych prac zapraszamy pod adres: https://szkoly.superkoderzy.pl/sc-kepno/

Efekty działań grup projektowych można obejrzeć, korzystając z poniższych odnośników:

https://scratch.mit.edu/projects/284781338/

https://scratch.mit.edu/projects/284184908/

https://scratch.mit.edu/projects/261788843/

https://scratch.mit.edu/projects/258298894/

https://scratch.mit.edu/projects/266559834/

ZAPROSZENIE 

Dnia 16 maja 2019 r. (czwartek), o godz. 17.30  odbędą się

spotkania Rodziców z Wychowawcami klas i Nauczycielami – konsultacje.

 

  

Jesteś tutaj: Home

Ta strona zapisuje w Twoim urządzeniu krótkie informacje tekstowe zwane plikami cookies (ciasteczkami). Pomagają w zbieraniu statystyk Twojej aktywności na stronie. W każdej chwili możesz zablokować lub ograniczyć umieszczanie plików cookies (ciasteczek) w Twoim urządzeniu zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej. Ustawienie lub pozostawienie ustawienia przeglądarki na akceptację cookies (ciasteczek) oznacza wyrażenie przez Ciebie świadomej zgody na takie praktyki. Aby zaakceptować ciasteczka kliknij w przycisk "Agree" co oznacza- "Zgadzam się" To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

I accept cookies from this site.

EU Cookie Directive Module Information